Pytania i odpowiedzi

Na czym polega leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe, inaczej endodontyczne, konieczne jest, gdy ząb bardzo mocno zniszczony jest przez próchnicę. Ubytki sięgają wtedy głęboko wewnątrz zęba – dosięgają miazgi, czyli miejsca silnego unerwienia i ukrwienia zęba.

Zabieg polega na usunięciu chorej miazgi oraz oczyszczeniu kanałów zębowych, by wyeliminować infekcję oraz ból, jaki najczęściej idzie z nią w parze. Następnie puste miejsca wypełniane są specjalnym materiałem, który zapobiega ponownemu wnikaniu bakterii do wnętrza zęba.

Czy leczenie kanałowe jest bolesne?

Doświadczony dentysta oraz precyzyjne instrumenty dentystyczne skutecznie wyeliminują ból podczas leczenia kanałowego. Nasza zaawansowana technologicznie aparatura oraz setki podobnych wykonanych zabiegów pozwalają nam przeprowadzać leczenie endodontyczne całkowicie bezboleśnie.

Zabieg wykonywany jest zazwyczaj przy znieczuleniu miejscowym. Bez obaw! Współczesna stomatologia dysponuje sposobami, które głęboko zagłuszają doznania bólowe, nawet podczas usuwania chorej miazgi oraz oczyszczania kanałów.

Zapraszamy do naszego gabinetu stomatologicznego w Gdańsku!

Ile trwa leczenie kanałowe?

W gabinecie stomatologicznym ProDent w Gdańsku przeprowadzamy leczenie kanałowe najczęściej podczas jednej lub dwóch wizyt. Staramy się, by mieli je Państwo z głowy jak najszybciej, chociaż zdarza się, że zabiegi muszą być rozłożone na więcej spotkań.

Zapraszamy na wizytę – na miejscu dokładnie przyjrzymy się stanowi Państwa zębów i zaplanujemy odpowiedni przebieg leczenia.

Jak często wybielać zęby?

Najczęściej, by otrzymać efekt pięknego i białego uśmiechu, potrzebne jest przeprowadzenie tylko jednego zabiegu. Daje on długotrwały efekt, dlatego wskazane jest powtarzanie zabiegu wybielania jak najrzadziej. Zbyt częste korzystanie z wybielania między innymi osłabia szkliwo.

Doświadczony dentysta w Gdańskim gabinecie ProDent bezpiecznie poprawi wygląd Państwa uzębienia. Konsultacja ze specjalistą pomoże ustalić, czego Państwo potrzebują.

Czy zabieg wybielania zębów jest bolesny?

Zabieg wybielania jest całkowicie bezbolesny. Po zabiegu można odczuwać jedynie pewną nadwrażliwość do 48 godzin – jest to jednak dyskomfort, który nawet w skrajnych przypadkach przeważnie da się wyeliminować za pomocą środków przeciwbólowych dostępnych bez recepty.

Czy dentysta może wykryć cukrzycę?

Najnowsze badania wykazują, że osoby cierpiące na cukrzycę szczególnie są podatne na problemy jamy ustnej, związane ze zmieniającym się poziomem cukru w organizmie. Specyficzne dolegliwości, takie jak zmniejszanie się ilości śliny, zapalenie przyzębia czy zapalenie dziąseł, mogą być sygnałem dla doświadczonego lekarza, że ma on do czynienia z nieleczoną cukrzycą.

Regularne wizyty u stomatologa mogą być szansą na wykrycie cukrzycy we wczesnym stadium, a tym samym na zwiększenie prawdopodobieństwa na sukces w jej leczeniu.

W naszym gabinecie dentystycznym w Gdańsku zdiagnozowaliśmy już kilka takich przypadków.